آموزش رایانه و فناوری اطلاعات

در این وبلاگ قصد دارم چیزهایی را که می دانم و احساس می کنم که دانستن آنها برای دیگران هم مفید است را در قالب مقالات آموزشی به دیگران آموزش دهم.با این امید که این مطالب برای شما مفید و آموزنده باشد.

عضویت رایگان در trainbit

Online backup storage and collaboration

نمایش اسلاید از عکس های من

پست های پرطرفدار

آخرین مطالب

آخرین نظرات

چت با من در گوگل تاک

آمار بازدید

سلام . امروز برای شما آموزش Google Reader رو آماده کردم.

با استفاده از این سرویس گوگل شما می تونید به راحتی از تغییرات وبلاگ و سایت های دوستان خود و همچنین سایت های خبری و غیره مطلع بشین. به این صورت که شما آدرس RSS سایت مورد نظر رو به Google Reader میدین و اون با بررسی RSS سایت تغییرات اون رو به شما اطلاع می ده. اگر آدرس RSS رو نمی دونید می تونید آدرس خود سایت رو وارد کنید و Reader خودش RSS رو پیدا می کنه.

برای شروع به کار به آدرس www.google.com/reader برید و با نام کاربری گوگل خودتون وارد سایت بشین.

در اولین باری که وارد سایت بشین با صفحه زیر مواجه می شین که ورود شما به سایت رو تبریک میگه !!


در این صفحه با کلیک بر روی Home در بالای ستون سمت چپ به صفحه اول Reader وارد می شین که در اونجا تعداد پیام های جدید و همچنین اخبار جدید Google Reader نمایش داده میشه. در شکل زیر نمونه ای از این صفحه رو می بینید .


شما با کلیک بر روی Add Subscription می تونید آدرس سایت مورد علاقه خودتون رو وارد کنید.با انتخاب Add سایت به لیست شما اضافه می شود.

و پس از اضافه شدن سایت خبر های آن به شما نمایش داده می شود.


همچنین با کلیک بر روی Discover می تونید از اخبار و سایت هایی که Reader به شما پیشنهاد می کنه سایتهایی رو به لیست خودتون اضافه کنید. این سایت ها با بررسی موضوعات آدرس های قبلی که شما در لیست خودتون اضافه کردین به شما پیشنهاد میشه. در همین قسمت در تب Browse شما می تونید به جستجو در اینترنت برای موضوعات مورد علاقتون بپردازید.


شما با کلیک بر روی Manage subscriptions در سمت چپ و پایین صفحه وارد بخش مدیریت آدرس های خودتون می شین.

که در اینجا با انتخاب Rename می تونید نامی که برای سایت نشون داده میشه رو تغییر بدین. یا با کلیک بر روی آیکن سطل زباله آدرس سایت رو پاک کنید. همچنین با انتخاب Add to a folder… آدرس خودتون رو در یک پوشه قرار بدین. اگر پوشه ای وجود نداشت می تونید از همین لیست یک پوشه جدید درست کنید.

وجود این پوشه ها و دسته بندی کردن آدرس ها در مدیریت آدرس ها بسیار مفیده.


در لیست آدرسها شما با کشیدن آدرسها با موس می تونین اونا رو جابجا کنین و یا اینکه ترتیب قرار گرفتن پوشه ها رو عوض کنین. با کلیک کردن بر روی هر آدرس خبرهای جدید اون نمایش داده میشه.که شما می تونید در دو حالت List view و Expand view لیست خبر ها رو به صورت لیست باز یا بسته مشاهده کنین.


در این سایت امکانات دیگری هم موجوده. از جمله سیستم نمایش آمار که به شما آمار تغییرات سایتها و ... رو نشون میده .شما با کلیک بر روی Trends به قسمت آمار وارد می شین.


در سمت راست صفحه آمار نمودار تعداد دفعاتی که شما در یک ماه گذشته خوندید رو نشون میده.در قسمت پایینی دو لیست وجود داره.لیست سمت چپ سایتهایی که بیشتر از همه مطالعه کردین رو نشون میده.لیست سمت راست هم سایت هایی که بیشتر از همه به روز شدن رو نشون میده.

در این سایت شما می تونید لیستی از دوستان خودتون رو مشخص کنید و مطالب Reader خودتون رو با اونها به اشتراک بزارین. فقط این نکته رو باید به یاد داشته باشید که ایمیل این افراد باید در Gmail شما به عنوان یک مخاطب ذخیره شده باشد و دیگه اینکه تین ایمیل حتما باید مربوط به Gmail باشه.برای این کار از ستون سمت چپ صفحه روی Manage friends کلیک کنید و در صفحه جدید دوستانی که مایل به اشتراک با آنها هستید را تیک بزنید.

برای به اشتراک گذاشتن یک مطلب هم کافیه که در پایان هر مطلب از نوار زیر مطلب گزینه Share رو انتخاب کنید.

برای دیدن مطالبی که دوستانتون با شما به اشتراک گذاشتن هم باید در سمت چپ صفحه روی Friends’ shared items کلیک کنید تا به مطالب آنها دست رسی پیدا کنید.

در آخر باید بگم که با استفاده از این سرویس گوگل به راحتی و با کمترین زمان ممکن می تونید از تغییر سایتها و وبلاگ های بسیاری مطلع بشید .

یکی از خوبی های این سیستم آنلاین بودن اون هست که باعث میشه شما از هر کامپیوتری و در هر جایی بتونید از این سرویس استفاده کنید.

در ضمن google reader از طریق موبایل هم قابل دسترسی هست.

یه نکته دیگه هم وجود داره که شاید برای بعضی ها جالب باشه . اون هم اینکه با این سایت میشه از سایت های فیلتر شده هم استفاده کرد. مثلا شما می تونید از اخبار سایت هایی مثل BBC به راحتی استفاده کنین.

در آخر اگر اشکالی در متن دیدین یا با مشکلی مواجه شدین در قسمت نظرات مطرح کنید تا در اولین فرصت بهشون رسیدگی کنم.

عضویت رایگان در trainbit

Online backup storage and collaboration

جستجوی این وبلاگ

دنبال کننده ها

اخبار دنیای فناوری اطلاعات