آموزش رایانه و فناوری اطلاعات

در این وبلاگ قصد دارم چیزهایی را که می دانم و احساس می کنم که دانستن آنها برای دیگران هم مفید است را در قالب مقالات آموزشی به دیگران آموزش دهم.با این امید که این مطالب برای شما مفید و آموزنده باشد.

عضویت رایگان در trainbit

Online backup storage and collaboration

نمایش اسلاید از عکس های من

پست های پرطرفدار

آخرین مطالب

آخرین نظرات

چت با من در گوگل تاک

آمار بازدید

سلام

در این مقاله برای اون دسته از دوستان که آشنایی زیادی با اینترنت ندارند روش ساخت ایمیل در سایت Google رو آماده کردم که امیدوارم برای شما مفید باشه.

روش کار:

ابتدا آدرس www.gmail.com رو در قسمت نوار آدرس در مرورگر خودتون وارد کنید. حال شما به صفحه اول یا اصلی سایت وارد شدید.



همون طور که در تصویر می بینین در قسمتهای 1 و 2 (username-password ) نام کاربری وکلمه عبور شما برای وارد شدن به سیستم پست الکترونی شما باید وارد بشه.ولی چون در حال حظر شما پست الکترونیکی ندارین پس نمی تونین از این قسمت استفاده کنین. ولی بعد از اینکه Email شما ساخته شد باید برای کارهای آینده از قبیل ارسال و دریافت ایمیل از این گزینه استفاده کنین. حالا برای ساخت ایمیل روی شماره 3 (Sign up for Gmail ) کلیک کنین. بعد شما به صفحه ای که در اون فرم ثبت نام وجود داده هدایت می شین.




در این صفحه در قسمت first name نام و در قسمت last name نام خانوادگی خودتون رو وارد کنید.در قسمت Desired Login Name نام مورد نظر شما برای ایمیل خودتون رو وارد کنین. بعد روی دکمه check availability کلیک کنید . اگر این نام توسط شخص دیگری در حال استفاده باشه سیستم به شما اخطار می ده و برای رفع مشکل چند نام رو هم به شما پیشنهاد می کنه.اگر دوست دشتین می تونین یکی از این پیشنهاد ها رو قبول کنین یا اینکه یک اسم دیگه رو انتخاب کنید و دوباره اون رو چک کنید تا بالاخره اسمی رو که تا الان کسی انتخاب نکرده پیدا کنین !! (فقط استفاده از اعداد,نقطه و حروف انگلیسی مجاز هست !!) . بعد باید در قسمت Choose a password یک کلمه عبور حداقل 8 حرفی انتخاب کنید و در قسمت Re-enter password اون رو دوباره تایپ کنین. میزان اومنیت رمز انتخاب شده به صورت یک خط در جلوی پنجره پسورد نمایش داده میشه. با زدن گزینه remember me on this computer نام کاربری وپسورد شما در کامپیوترون ذخیره میشه تا در دفعات بعدی که به www.gmail.com وارد شدین سیستم به طور خودکار وارد ایمیل شما بشه.

در گزینه enable web history شما می تونین تاریخچه گوگل رو برای ایمیل خودتون فعال کنین.(در این باره بعدا توضیح میدم. ولی در حال حاظر شما اون رو فعال کنید. چیز خوبیه !!).


در ادامه کار شما در قسمت Security Question باید یک سوال انتخاب کنید و بعد جواب اون سوال رو در قسمت Answer وارد کنید.به این قسمت باید خیلی توجه کنید. اول از این نظر که شما باید جوابی به سوال بدین که همیشه یادتون باشه.چون اگر زمانی پسورد ایمیل خودتون رو فراموش کردین با جواب دادن به این سوال می تونین یک پسورد دیگه برای ایمیل خودتون انتخاب کنین.نکته دوم اینکه لازم نیست شما دقیقا همون چیزی رو که از شما خواسته شد رو جواب بدین . یعنی اینکه اگر از شما اسم مدرسه رو سوال کرد شما یه شماره تلفن یا هر چیز دیگه رو جواب بدین . چون اگر جوابی بدین که همه بدونن اون وقت به راحتی ایمیل شما هک می شه (خودم این جوری ایمیل 2 تا از دوستام رد هک کردم چون هم مدرسه ای بودیم و اون ها هم اسم مدرسه رو درست وارد کردن !!).بعد از این موارد در قسمت بعدی از شما آدرس ایمیل دیگری درخواست می شه که برای مواقعی که مشکلی پیش اومد مثل فراموش کردن پسورد ،گوگل از این ایمیل استفاده می کنه.ولی اگر ایمیل دیگه ای ندارین می تونین این قسمت رو خالی بزارین.در قیمت بعد شما کشور محل سکونت خودتون (در اینجا ،ایران)رو انتخاب می کنین.در قسمت word Verification شما باید حروفی رو که در شکل می بینید رو در کادر ریز شکل وارد کنید.بزرگ یا کوچک بودن حروف در اینجا اهمیتی نداره.

در آخر با کلیک کردن بر روی I Accept.Create My Account عملیات ثبت تمام می شود.و شما به صفحه خوش آمدگویی وارد می شوید.

در این صفحه اطلاعات مختصری درباره Gmail به شما داده می شود. با کلیک بر روی I'm Ready - show me my account شما به صندوق پستی خودتون وارد می شین.


حال شما در این صفحه نامه های دریافتی خود رو می بینید . اولین نامه از طرف Gmail team برای شما فرستاده شده که در آن از شما برای استفاده از gmail تشکر شده ! با کلیک بر روی Contacts در ستون سمت چپ شما به قسمت اطلاعات دوستان خود می رین.

در این صفحه با کلیک بر روی قسمت وشخص شده می تونید یک مخاطب جدید رو به لیست خودتون اضافه کنین.بعد از کلیک کردن شما در سمت راست صفحه این قسمت رو می بینین .

در این قسمت شما می تونید نام،آدرس ایمیل،شماره تلفن،آدرس ، و ID چپ دوست خودتون رو وارد کنین. در هر قسمت که نیاز به وارد کردن بیش از یک داده بود می تونین با کلیک بر روی add یک فرم خالی به صفحه اضافه کنین. در آخر هم با زدن Save اطلاعات شما ذخیره می شه.
در ستون سمت چپ با زدن گزینه Compose شما وارد قسمت نوشتن نامه می شین.

در قسمت To شما باید آدرس ایمیل مخاطب رو وارد کنید و در قسمت Subject موضوع نامه .در صفحه پایین متن نامه رو بنویسید. اگر می خایین یک یا چند فایل رو به نامه خود ضمیمه کنید با کلیک بر روی Attach a file فایل مورد نظر خودتون رو از داخل کامپیوتر انتخاب کنید. در حین نوشتن نامه Gmail به طور خودکار در هر لحظه متن شما رو ذخیره می کنه تا اگر زمانی ارتباط شما با اینترنت قطع شد شما بتونید با مراجعه به قسمت Draft متن خود رو از ادامه تایپ کنین.این عمل ذخیره کردن رو شما به صورت دستی و با زدن Save Now می تونین انجام بدین . در آخر برای ارسال ایمیل روی Send کلیک کنید . بعد از مدتی ایمیل شما ارسال می شه !
______________________________________________________________

امیدوارم این آموزش مقدماتی برای شما مفید بوده باشه.

در صورتی که با مشکلی مواجه شدین حتما به من اطلاع بدین .


50 نظر از دوستان

  1. مجتبی اکبرپور  

    سلام . خوشحالم که اولین نظر رو می دم . مطلب خیلی کامل و مفیدی بود . اگه همین طوری ادامه بدی خیلی خوب میشه . من که از این ایده آموزش خوشم اومد. ان شا الله همیشه موفق باشی

  2. Unknown  

    من دوم

    ای ول بابا توام دست به نوشتن شدی

    من که همین ورام

    امیدوارم زودتر کارت رونق بگیره

    C U

  3. ناشناس  

    سلام بالاخره وبلاگ شما هم افتتاح شد! اميدوارم تبريكات ويژه منو پذيرا باشيد ممنوم از پست آموزشيتون من ساختن ميل در gmail رو بلد نبودم يعني اصلا پيگير نشده بودم اما حالا حداقل ساختنشو ياد گرفتم كه فرق چنداني هم با ياهو نداره !!! شما هم خيلي خوب توضيح دادين كاملا واضح و با زبون خيلي خيلي ساده ....

    اميدورام روز به روز وبلاگتون پيشرفت كنه موفق باشيد

  4. Unknown  

    خیلی خوب بود .

  5. ناشناس  

    برای من که بار اولم بود آشنا شدم واقعا مفید بود متشکرم

  6. ناشناس  

    دمت گرم خيلي باحال بود

  7. ناشناس  

    چقدر خوب و عالی . تشکر

  8. ناشناس  

    دست شما درد نكنه واقعا كمكم كرد

  9. ناشناس  

    از پستتون ممنونم استفاده کردم

  10. علی  

    آموزشتان خوب بود امیدوارم بتونم براحتی از ایمیلم استفاده کنم(دمت گرم)

  11. ناشناس  

    سلام من وارد gmailشدم ولي به جاي قسمت Sign up for Gmail در صفحه اين پيغام اومد create an account
    و بعد از اينكه اين گزينه رو زدم فيلدها رو پر كردم ولي تبث نشدم
    چه كار بايد كرد
    ميشه بهم خيلي زود جواب بدي تشكر

  12. ناشناس  

    من همون فردي هستم كه گفتم ثبت نام نميشم اگه ميشه يه جواب به اين آدرس برام بفرست
    www.lena10109@gmail.com

  13. Unknown  

    لطفا بگید که اگر password را فراموش کردیم چه باید بکنیم

  14. siamak sadati  

    سلام علی اکبر جان ، برای زمانی که پسورد را فراموش کردی وارد صفحه
    https://www.google.com/accounts/ForgotPasswd?service=mail&fpOnly=1
    بشو و در صفحه روی گزینه can't access your account کلیک کن و در اونجا به درخواست ها که شامل ایمیل دومی که موقع ثبت نام وارد کردی و همچنین جواب سوال امنیتی را وارد کن تا یک لینک ریست کردن پسورد به اون آدرس ایمیل ارسال بشه . بعد می تونی از داخل اون لینک پسورد جدید رو وارد کنی

  15. ناشناس  

    دستت درد نكنه خيلي به من كمك كرد. سلامت باشي

  16. hadi  

    mer30

  17. ناشناس  

    سلام خیلی خوب بود چطور باید ایمیل رو ببندیم که اگه کسی بلافاصله بعد خارج شدن ما با همون کامپیوتر وارد جی میل بشه صفحه من براش باز نشه؟

  18. Unknown  

    saham vaghan mer333333333333333333330 khili komak bem kardid paydar bashed

  19. roze  

    مرسی موفق وسربلند باشیدفقط کمی حروف انگلیسی تون را مرتب تایپ کنید تا پس وپیش نشه چون هر کدوم یک خط آنطرف تر افتاده بود.بازم تشکر

  20. ناشناس  

    من هم به نوبه خودم از شما دوست عزیز


    تشکر می کن .

    موفق باشید.

  21. حاج مهدی زاهدی  

    با سلام بنده حاج مهدی زاهدی هستم می خواستم وبلاگ شما را جهت اموزش به دوستانو بازدید کنندگان وبلاگم لینک کنم و در وبلاگ خودم قرار دهممی خواستم نظرتون را بدونم حتما از وب اینجانب دیدن کنید بنده بالغ بر 300 نفر بازدید کننده در روز دارم و می خواستم دوستان را ساختن ایمیل در گوگل و دیگر مسائل اشنا کنم بنده منتظر هستم

  22. Unknown  

    از مطلب مفيدتون تشكر ميكنم لطفا منو راهنمايي كنيد ميخوام ايميل بفرستم سيستم پيغامOops.. the system encountered a problem ميدهد.

  23. ناشناس  

    عاشقتم.

  24. ناشناس  

    خیلی خوبه
    123

  25. Unknown  

    کمال تشکر راازشما دارم بسیار روان و جامع توضیح دادید.
    با این آموزش ها کمتر کسی پیداخواهد شد که کامپیوتر بلد نباشه ممنون

  26. Unknown  

    نيلوفر دارايي
    سلام
    كارتون خيلي عالي بود من از كارتون براي پروژه ام استفاده كردم
    با تشكر

  27. ناشناس  

    khyli mamnon dash siya

  28. Unknown  

    سلام
    ممنونم از آموزشتان

  29. playboy  

    سلام ازتون ممنون خیلی اطلاعات موفیدی بود امااقای ناشناس اینجا هم مثل وب سایت رابطه جنسی نیستش که می خوای بهمش بزنی

  30. prince  

    slm man tamam marahel ra anjam dadam vabaad roy creat my account click kardam baad azam shomare mobile va keshvar khaste shod valy vaghty iran ro entekhab kardam va shmare ravared kardam payam,
    Sorry, the selected country is not supported for verification.zaher shod mishe begid chekar konam. ba tashakor

  31. siamak sadati  

    سلام
    اين مشكل فعال سازي جيميلو منم ديدم . ولي نكته جالب اينجاست كه براي همه پيش نمياد . بستگي به سرويس دهنده اينترنت يا isp داره . چون خودم از خونه مي تونستم جيميل بسازم ولي همون موقع تو دانشگاه اين مشكل درست مي شد . پس بهتره از يه isp يا كافي نت ديگه استفاده كنيد يا از راه هاي غير قانوني مثل في - ل - تر شكن استفاده كنين كه اين مشكل پيش نياد
    چون اينترنت ايران يك دست نيست جا به جا محدوديت ها با هم فرق مي كنه

  32. ناشناس  

    سلام اموزش ایمیلتون کامل باز نمیشه لطفا برسی کنید

  33. siamak sadati  

    سلام
    مورد باز نشدن عکس ها به دلیل این هست که آدرس سرور ذخیره عکسها فیلتر شده ، تا الان چندین بار این مورد پیش اومده که راه حل خاصی نداره مگه اینکه از برنامه های مخصوص عبور از این محدودیت ها ( ف ی ل ت ر ش ک ن ) استفاده کنید

  34. Unknown  

    سلام من میخوام ایمیل هام به خود کامپیوترم بیایند باید چیکار کنم




    ممنون اسدی

  35. siamak sadati  

    سلام
    برای اینکه ایمیل ها داخل کامپیوتر دیده بشه ، باید از قسمت settings در جیمیل ، وارد forwarding and POP/IMAP بشید ، از اینجا در قسمت IMAP Access ، enable IMAP را فعال کنید .
    حالا تنظیمات را ذخیره کرده و خارج شوید .
    از این به بعد با استفاده از برنامه های مدیریت ایمیل مثل Outlook می تونید ایمیل های خودتون رو مدیریت و دانلود کنید

  36. ليلا  

    سلام من ايميل دارم ولي هرچي نامه دارم نميدونم كجا ميرن

  37. siamak sadati  

    سلام
    اگر ممکن هست بگین دقیقا مشکلتون چیه ؟
    با اطلاعات فعلی فقط می تونم پیشنهاد کنم که قسمت Spam رو چک کنین ، احتمال داره که نامه شما اشتباها اسپم شده باشه

  38. ناشناس  

    وای واقعامرسی خیلی لازم بودسریع تونستم یه ایمیل برای خودم درست کنم
    خداالهی هرچی ازش میخوای بهت بده که بدجوری گیربودم ....

  39. Unknown  

    salam.age bekhaym be hameye contact ha email bezanim ama nakhaym ke una baghie contactamoono bebinen chi kar konim?

  40. siamak sadati  

    سلام
    برای این کار باید آدرس ایمیل ها را در قسمت BCC وارد کنید تا دیگر گیرنده ها آدرس بقیه را نبینند

  41. ناشناس  

    Verify your account باید چکار کرد هااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  42. siamak sadati  

    سلام
    در این قسمت باید کشور ایران را انتخاب کرده و شماره تلفن خودتون رو وارد کنید ، در ادامه گوگل به شما زنگ می زنه . کد 5 رقمی خوانده شده را در کادر مورد نظر وارد کنید تا عملیات ساخت ایمیل تمام شود

  43. ابراهیم ن  

    سلام از اموزش خوبتون ممنون

  44. حمید  

    سلام تبریک میگم سایت قشنگ و مفیدی داری.
    به ما هم یه سر بزن مطالب وبلاگم بدردت میخوره یاعلی.
    www.hhamidreza.belogfa.com

  45. ناشناس  

    سلام هادی هستم از افغانستان وخیلی تشکر از آموزش بسیار روان ومفهومی
    درباره آموزش Gmailامیدوارم همیشه
    درراه ترقی پیش قدم باشید

  46. Arian  

    سلام خسته نباشييد يك سوال داشتم من هر چي پسورد براي ساختن gmail مي زنم پيغام ميده غلط است و دوباره بزن و دوباره همون پيغام مياد لطفا كمكم كنيد

  47. ناشناس  

    سلام خسته نباشيد من يه مشكل دارم اخرين قسمت طرهحي واسه من اجرا نميشه

  48. ناشناس  

    خیلی ممنون استفاده کردیم.

  49. ناشناس  

    خیلی ممنون استفاده کردیم
    اکبری کوشکچه عباس

  50. ناشناس  

    سلام بسیار خوب و واضح بود ولی ای کاش تصاویر رو واضحتر میکردید

ارسال یک نظر

عضویت رایگان در trainbit

Online backup storage and collaboration

جستجوی این وبلاگ

دنبال کننده ها

اخبار دنیای فناوری اطلاعات