آموزش رایانه و فناوری اطلاعات

در این وبلاگ قصد دارم چیزهایی را که می دانم و احساس می کنم که دانستن آنها برای دیگران هم مفید است را در قالب مقالات آموزشی به دیگران آموزش دهم.با این امید که این مطالب برای شما مفید و آموزنده باشد.

عضویت رایگان در trainbit

Online backup storage and collaboration

نمایش اسلاید از عکس های من

پست های پرطرفدار

آخرین مطالب

آخرین نظرات

چت با من در گوگل تاک

آمار بازدید

سلام به شما دوستان عزیز.

در این مقاله قصد دارم یک نکته مربوط به ویندوز ویستا رو به شما آموزش بدم.

احتمالا برای اون دسته از دوستان که برای اولین بار بعد از استفاده از ویندوز XP از ویندوز Vista استفاده کرده اند امنیت بیش از حد محیط کاربری این ویندوز کمی غیر قابل تحمل باشه.مثلا در زمان نصب یک برنامه یا زمان ورود به بخش های مختلف ویندوز پیام های اخطار زیادی به شما داده میشه که از سرعت کاربری شما کم کرده و برای کاربران حرفه ای تر کمی دست و پا گیر میشه.

برای رفع این مشکل کارهای زیر را انجام دهید.

ابتدا به Control Panel ویندوز رفته و روی آیکن User Accounts and Family Safety کلیک کنید (دقت کنید که کنترل پانل ویندوز در این آموزش در حالت نمایش پیش فرض یا غیر کلاسیک قرار دارد.)


در صفحه بعد نیز روی آیکن User Accounts کلیک کنید.

در این صفحه روی Turn User Account Control on or off کلیک کرده تا به صفحه زیر بروید.



در اینجا تیک موجود در Use User Account Control (UAC) to help protect your computer را برداشته و OK را بزنید. بعد از تایید کردن پیام های اخطاری که به شما نشان داده می شود و یک بار reset کردن سیستم دیگر اخطار های امنیتی قبلی به شما نمایش داده نمی شود . ولی در این حالت چراغ مرکز امنیتی ویندوز به رنگ قرمز در می آید که در کنار ساعت ویندوز نشان داده می شود که این اخطار مشکلی در کار شما با ویندوز ایجاد نمی کنه. سلام

در این مقاله قصد دارم تنظیمات مربوط به پست الکترونیکی Gmail رو به شما آموزش بدم تا بتونین بیش از پیش از امکانات این سرویس استفاده کنین.

در ابتدا وقتی وارد ایمیل خودتون شدین از قسمت سمت راست بالای صفحه روی Settings کلیک کنید تا صفحه زیر ظاهر بشه.

در این صفحه در پنجره General شما تنظیمات کلی ایمیل رو می بینید.

: Language در این قسمت شما می تونید زبان محیط کاربری ایمیل رو تغییر بدین. در حال حاظر زبان فارسی در این لیست وجود نداره.

: Maximum page size در اینجا تعداد ایمیل هایی که در هر صفحه میشه دید رو مشخص کنید. از 25 تا 100 ایمیل قابل انتخاب هست.

: Keyboard shortcuts مشخص کنید که از میانبر های صفحه کلید در Gmail استفاده بشه یا نه. این میانبر ها برای افزایش سرعت کار با ایمیل شماست.

: My Picture می تونید یک عکس برای خود انتخاب کنید. این عکس زمانی که به کسی ایمیل می فرستید استفاده میشه.

: Signature در اینجا یک متن رو به عنوان امضا برای ایمیل های خودتون وارد کنید. این متن به طور خودکار در انتهای هر نامه ای که ارسال کنید نمایش داده میشه .

: Personal level indicator شما با فعال کردن این قسمت می تونید متوجه بشین که شخصی که به شما ایمیل ارسال کرده ایمیل شما رو در کدام قسمت (TO ,CC ,BCC )وارد کرده بود.

: Snippets در اینجا مشخص می کنید که در جلو هر نامه مقداری از محتوای نامه نشان داده بشه یا فقط عنوان نامه دیده شود.

: Vacation responder با استفاده از این قابلیت شما می تونید در زمان هایی که به مسافرت رفتید به نامه های دریافتی خود یک به صورت خودکار بدین. به این صورت که شما متن و موضوع نامه خود رو وارد می کنید و سیستم بعد از دریافت هر نامه ،نامه شما را به فرستنده ارسال می کنه.با انتخاب گزینه Only send a response to people in my contacts شما این امکان را به برنامه می دهید که این نامه را فقط به افرادی که در لیست مخاطبین شما هستند ارسال کند.

: Outgoing message encoding در اینجا شما انتخاب می کنید که نامه های ارسالی شما به صورت Unicode ارسال شوند یا با همان قالب متن اصلی .

حال با زدن Save changes تغییرات خودتون رو ذخیره کنید.

با انتخاب Accounts در بالای صفحه شما به قسمت زیر که برای تنظیمات اشتراک ایمیل شماست وارد می شید.

: Send mail as در این جا اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی را برای نامه های ارسالی تعیین کنید.با انتخاب Add another email address شما می توانید آدرس ایمیل های دیگر خود رو وارد کنید تا بتونید از داخل این پست الکترونیکی با ایمیل های دیگر هم نامه ارسال کنید . این کار در افزایش سرعت کار شما با ایمیل های مختلف تاثیر زیادی داره.

: Add additional storage در این قسمت میزان استفاده شما از فضای ایمیل شما نشان داده می شود.اگر شما به فضای بیشتری احتیاج داشته باشین با انتخاب Upgrade your storage و رفتن به صفحه خرید فضای ایمیل تا حجم 500GB فضا خریداری کنید.

: Get mail from other accounts در اینجا شما با معرفی کردن ایمیل های دیگری که دارین این قابلیت رو به سیستم می دید که نامه هایی که به آدرس های دیگر شما ارسال شده را در صندوق ورودی این ایمیل خودتون دریافت کنید. با این کار فقط با مراجعه به این آدرس خودتون می تونید همه آدرس های خود رو چک کنید.

: Google Account settings در اینجا شما می تونید اطلاعات وارد شده در فرم ثبت نام خود رو تغییر بدین. هم چنین به تنظیمات کاربری دیگر سرویس های گوگل خودتون دسترسی پیدا می کنید.

: Have your own domain اینجا برای اشخاصی که تمایل دارن از امکانات بیشتری برای ایمیل خود استفاده کنن از قبیل صاحبان سایت ها امکاناتی فراهم شده که در ازاء پرداخت مبلغ هر سرویس برای آنها قابل استفاده خواهد بود.

با انتخاب گزینه Labels شما به صفحه برچسب گذاری ایمیل ها وارد می شین.

در پنجره Create a new label یک برچسب برای یک سری از ایمیل ها انتخاب کنید . این برچسب ها در قسمت Filters مورد استفاده قرار می گیرند.بعد از نوشتن نام بر چسب با زدن Create بر چسب شما ساخته می شود.

حال با انتخاب Filters به صفحه فیلتر کردن ایمیل ها وارد می شین.

در این صفحه روی Create a new filter کلیک کنید تا به صفحه ساخت فیلتر وارد بشین.

در این صفحه با وارد کردن مشخصات مورد نظر خودتون برای فیلتر کردن می تونید فیلتر مورد نظر خود رو بسازید.لازم نیست که تمام این قسمت ها پر بشه . تنها قسمتهایی رو که نیاز دارین پر کنین.بعد از تکمیل این قسمت ها روی next step کلیک کنید تا به مرحله بعد وارد شین. (با زدن Test search شما می تونید فیلتر خود رو امتحان کنید تا ببینید که ایمیلی با فیلتر شما وجود داره یا نه.)

در این صفحه شما عمل کرد فیلتر ساخته شده رو مشخص کنید. در اینجا به ترتیب انتخاب های زیر را دارید.

: Skip the inbox نامه را در صندوق ورودی نمایش نمی دهد و به طور خودکار به Archive انتقال می دهد.

: Mark as read نامه را به طور خودکار به صورت خوانده شده علامت گذاری می کند.

: star it نامه را ستاره دار می کند.

: Apply the label یک بر چسب را برای نامه به صورت خودکار اعمال می کند.

: Forward it to نامه را به صورت خودکار به آدرس ایمیلی که مشخص می کنید ارسال می کند.

: Delete it نامه را بدون نمایش در صندوق ورودی پاک می کند.

در آخر با زدن Create Filter فیلتر شما ساخته می شود. و از این به بعد بر روی نامه های ارسالی و دریافتی اعمال می شود.

در صفحه Forwarding and POP/IMAP شما به تنظیمات ارسال و دریافت ایمیل برای نرم افزار های ایمیل خوان دسترسی پیدا می کنید .

: Forwarding در این قسمت می توانید یک آدرس ایمیل مشخص کنید تا تمامی ایمیل های دریافتی شما به آن آدرس هم ارسال شوند.

: POP Downloadدر اینجا می توانید اجازه دهید که برنامه هایی مثل Outlook بتوانند ایمیل های شما را دریافت کنند یا خیر. در قسمت شماره 2 هم می توانید رفتار برنامه با ایمیل ها را بعد از دسترسی به آنها تعیین کنید.

در این قسمت سه انتخاب دارید: ایمیل ها را در صندوق ورودی نگه دارد یا آنها را به آرشیو انتقال دهد یا آنها را بعد از دریافت پاک کند.

: IMAP Access این قسمت هم مثل POP بوده با این تفاوت که برای برنامه هایی که از سیستم IMAP استفاده می کنند طراحی شده.

حال از قسمت بالای صفحه تنظیمات گزینه Chat رو انتخاب کنید.

: Chat history در این قسمت مشخص می کنید که متن گفتگو های شما با Google talk ذخیره شود یا خیر

: Chat list location محل قرار گیری پنجره چت را مشخص می کند.

: Auto-add suggested contacts در این قسمت می تواند وضعیت آنلاین بودن خودتون رو بین دو حالت "همه مردم “و “فقط از لیست مخاطبین " انتخاب کنید که در حالت دوم فقط افرادی که در لیست مخاطبین شما هستند می توانند شما را به صورت آنلاین در محیط چت ببینند.

: Sounds با فعال کردن این گزینه هر گاه شخصی به شما پیامی در محیط چت ارسال کند صدایی برای اطلاع دادن به شما پخش می شود.

: Emoticons در صورت فعال کردن این قسمت شما می تونید از شکلک های موجود در محیط چت استفاده کنید.


حال در آخرین پنجره به نام Web Clips شما قادرید تا RSS Feed های موجود در سایت های مختلف را در بالای صفحه ایمیل خود ببینید.به صورت پیش فرض تعدادی سایت در این لیست وجود دارد که شما به راحتی می توانید آنها را حذف کنید.
در قسمت Search by topic or URL با وارد کردن آدرس سایت دوستان خود می توانید RSS آن را پیدا کرده و آن را به لیست خود اضافه کنید تا هر وقتی که مطلب جدیدی در آن سایت ها نوشته شد شما عنوان آن را در بالای صندوق ورودی خود ببینید و با کلبک بر روی آن به صفحه سایت مورد نظر می روید.
با این کار در وقت صرفه جویی شده و سرعت کار شما در اینترنت بالا می رود.

در پایان از شما می خوام که اگر اشکالی در متن یا توضیحات دیدید یا سوالی در این رابطه داشتید به من اطلاع بدید.

سلام

در این مقاله برای اون دسته از دوستان که آشنایی زیادی با اینترنت ندارند روش ساخت ایمیل در سایت Google رو آماده کردم که امیدوارم برای شما مفید باشه.

روش کار:

ابتدا آدرس www.gmail.com رو در قسمت نوار آدرس در مرورگر خودتون وارد کنید. حال شما به صفحه اول یا اصلی سایت وارد شدید.



همون طور که در تصویر می بینین در قسمتهای 1 و 2 (username-password ) نام کاربری وکلمه عبور شما برای وارد شدن به سیستم پست الکترونی شما باید وارد بشه.ولی چون در حال حظر شما پست الکترونیکی ندارین پس نمی تونین از این قسمت استفاده کنین. ولی بعد از اینکه Email شما ساخته شد باید برای کارهای آینده از قبیل ارسال و دریافت ایمیل از این گزینه استفاده کنین. حالا برای ساخت ایمیل روی شماره 3 (Sign up for Gmail ) کلیک کنین. بعد شما به صفحه ای که در اون فرم ثبت نام وجود داده هدایت می شین.




در این صفحه در قسمت first name نام و در قسمت last name نام خانوادگی خودتون رو وارد کنید.در قسمت Desired Login Name نام مورد نظر شما برای ایمیل خودتون رو وارد کنین. بعد روی دکمه check availability کلیک کنید . اگر این نام توسط شخص دیگری در حال استفاده باشه سیستم به شما اخطار می ده و برای رفع مشکل چند نام رو هم به شما پیشنهاد می کنه.اگر دوست دشتین می تونین یکی از این پیشنهاد ها رو قبول کنین یا اینکه یک اسم دیگه رو انتخاب کنید و دوباره اون رو چک کنید تا بالاخره اسمی رو که تا الان کسی انتخاب نکرده پیدا کنین !! (فقط استفاده از اعداد,نقطه و حروف انگلیسی مجاز هست !!) . بعد باید در قسمت Choose a password یک کلمه عبور حداقل 8 حرفی انتخاب کنید و در قسمت Re-enter password اون رو دوباره تایپ کنین. میزان اومنیت رمز انتخاب شده به صورت یک خط در جلوی پنجره پسورد نمایش داده میشه. با زدن گزینه remember me on this computer نام کاربری وپسورد شما در کامپیوترون ذخیره میشه تا در دفعات بعدی که به www.gmail.com وارد شدین سیستم به طور خودکار وارد ایمیل شما بشه.

در گزینه enable web history شما می تونین تاریخچه گوگل رو برای ایمیل خودتون فعال کنین.(در این باره بعدا توضیح میدم. ولی در حال حاظر شما اون رو فعال کنید. چیز خوبیه !!).


در ادامه کار شما در قسمت Security Question باید یک سوال انتخاب کنید و بعد جواب اون سوال رو در قسمت Answer وارد کنید.به این قسمت باید خیلی توجه کنید. اول از این نظر که شما باید جوابی به سوال بدین که همیشه یادتون باشه.چون اگر زمانی پسورد ایمیل خودتون رو فراموش کردین با جواب دادن به این سوال می تونین یک پسورد دیگه برای ایمیل خودتون انتخاب کنین.نکته دوم اینکه لازم نیست شما دقیقا همون چیزی رو که از شما خواسته شد رو جواب بدین . یعنی اینکه اگر از شما اسم مدرسه رو سوال کرد شما یه شماره تلفن یا هر چیز دیگه رو جواب بدین . چون اگر جوابی بدین که همه بدونن اون وقت به راحتی ایمیل شما هک می شه (خودم این جوری ایمیل 2 تا از دوستام رد هک کردم چون هم مدرسه ای بودیم و اون ها هم اسم مدرسه رو درست وارد کردن !!).بعد از این موارد در قسمت بعدی از شما آدرس ایمیل دیگری درخواست می شه که برای مواقعی که مشکلی پیش اومد مثل فراموش کردن پسورد ،گوگل از این ایمیل استفاده می کنه.ولی اگر ایمیل دیگه ای ندارین می تونین این قسمت رو خالی بزارین.در قیمت بعد شما کشور محل سکونت خودتون (در اینجا ،ایران)رو انتخاب می کنین.در قسمت word Verification شما باید حروفی رو که در شکل می بینید رو در کادر ریز شکل وارد کنید.بزرگ یا کوچک بودن حروف در اینجا اهمیتی نداره.

در آخر با کلیک کردن بر روی I Accept.Create My Account عملیات ثبت تمام می شود.و شما به صفحه خوش آمدگویی وارد می شوید.

در این صفحه اطلاعات مختصری درباره Gmail به شما داده می شود. با کلیک بر روی I'm Ready - show me my account شما به صندوق پستی خودتون وارد می شین.


حال شما در این صفحه نامه های دریافتی خود رو می بینید . اولین نامه از طرف Gmail team برای شما فرستاده شده که در آن از شما برای استفاده از gmail تشکر شده ! با کلیک بر روی Contacts در ستون سمت چپ شما به قسمت اطلاعات دوستان خود می رین.

در این صفحه با کلیک بر روی قسمت وشخص شده می تونید یک مخاطب جدید رو به لیست خودتون اضافه کنین.بعد از کلیک کردن شما در سمت راست صفحه این قسمت رو می بینین .

در این قسمت شما می تونید نام،آدرس ایمیل،شماره تلفن،آدرس ، و ID چپ دوست خودتون رو وارد کنین. در هر قسمت که نیاز به وارد کردن بیش از یک داده بود می تونین با کلیک بر روی add یک فرم خالی به صفحه اضافه کنین. در آخر هم با زدن Save اطلاعات شما ذخیره می شه.
در ستون سمت چپ با زدن گزینه Compose شما وارد قسمت نوشتن نامه می شین.

در قسمت To شما باید آدرس ایمیل مخاطب رو وارد کنید و در قسمت Subject موضوع نامه .در صفحه پایین متن نامه رو بنویسید. اگر می خایین یک یا چند فایل رو به نامه خود ضمیمه کنید با کلیک بر روی Attach a file فایل مورد نظر خودتون رو از داخل کامپیوتر انتخاب کنید. در حین نوشتن نامه Gmail به طور خودکار در هر لحظه متن شما رو ذخیره می کنه تا اگر زمانی ارتباط شما با اینترنت قطع شد شما بتونید با مراجعه به قسمت Draft متن خود رو از ادامه تایپ کنین.این عمل ذخیره کردن رو شما به صورت دستی و با زدن Save Now می تونین انجام بدین . در آخر برای ارسال ایمیل روی Send کلیک کنید . بعد از مدتی ایمیل شما ارسال می شه !
______________________________________________________________

امیدوارم این آموزش مقدماتی برای شما مفید بوده باشه.

در صورتی که با مشکلی مواجه شدین حتما به من اطلاع بدین .


عضویت رایگان در trainbit

Online backup storage and collaboration

جستجوی این وبلاگ

دنبال کننده ها

اخبار دنیای فناوری اطلاعات