آموزش رایانه و فناوری اطلاعات

در این وبلاگ قصد دارم چیزهایی را که می دانم و احساس می کنم که دانستن آنها برای دیگران هم مفید است را در قالب مقالات آموزشی به دیگران آموزش دهم.با این امید که این مطالب برای شما مفید و آموزنده باشد.

عضویت رایگان در trainbit

Online backup storage and collaboration

نمایش اسلاید از عکس های من

پست های پرطرفدار

آخرین مطالب

آخرین نظرات

چت با من در گوگل تاک

آمار بازدید

سلام به همه ی دوستان خوبم
اول از همه به خاطر این تاخیر طولانی از همه شما عذرخواهی می کنم .مدتی بود که وبلاگ نویسی را کنار گذاشته بودم ، ولی الان دوباره تنبلی را کنار گذاشتم و دوباره در خدمت شما هستم.

در این آموزشی که این بار برای شما آماده کردم روش استفاده از کنترل والدین (Parental Control) در ویندوز 7 را بررسی کردم . این قسمت به والدین امکان ایجاد محدودیت هایی در زمان استفاده از کامپیوتر ، نوع بازی هایی که قابل اجرا هستند و همچنین برنامه هایی که فرد اجازه اجرای آنها را دارد می دهد .

برای این منظور باید 2 کاربر در سیستم تعریف کرده باشیم . یکی کاربر اصلی که سطح دسترسی آن مدیر (administrator) است و دیگری کاربری که می خواهیم روی آن محدودیت اعمال کنیم . admin باید پسورد داشته باشه تا کاربر محدود شده نتواند تنظیمات کنترل والدین را تغییر بدهد .

برای شروع باید وارد کنترل پنل ویندوز شده و بعد وارد پرنتال کنترل (parental controls) شوید . در این صفحه وارد کاربری که می خواهید برای آن محدودیت اعمال کنید بشوید .


clip_image002

در این صفحه شما 4 انتخاب دارید . در قسمت بالای این صفحه در زیر parental controls شما باید گزینه On , enforce current settings را انتخاب کنید تا اعمال محدودیت فعال شود .
در قسمت Windows Settings ، 3 انتخاب دیگر را می بینید که به ترتیب شامل موارد زیر میشه :

1- Time limits
2- Games
3- Allow and block specific programs

حالا هر قسمت را جداگانه بررسی می کنیم

Time Limits :
در این قسمت شما می تونید برای کاربر مورد نظر محدودیت های زمانی برای کار با کامپیوتر در نظر بگیرید . بازه های موجود به بازه های یک ساعته تقسیم شدند . پس شما نمی تونید مشخص کنید که شخص مثلا از ساعت 9:15 تا ساعت 11:40 با کامپیوتر کار کنه و باید مثلا از بازه 9:00 تا 12:00 استفاده کنید . برای این منظور هم روی ساعتهایی که می خواهید شخص از سیستم استفاده نکند کلیک کنید تا انتخاب شوند . در انتها برای ثبت تغییران دکمه OK را فشار دهید .

clip_image003

Games :
در این قسمت برای ایجاد محدودیت در بازی ها 3 حالت کلی وجود دارد
clip_image004

در حالت اول ویندوز از شما سوال می کند که آیا کاربر اجازه بازی کردن دارد یا نه ؟ اگر شما گذینه نه را انتخاب کنید هیچ بازی ای روی سیستم اجرا یا نصب نمی شود . ولی در صورتی که می خواهید کاربر بازی کند اما با اعمال یک سری محدودیت ، باید گذینه بله را انتخاب کنید و برای اعمال محدودیت های جزئی تر از 2 حالت دیگر استفاده کنید

در حالت دوم شما می توانید از روی رده بندی سنی بازی ها برای کاربر محدودیت تعیین کنید . به این صورت که مثلا مشخص کنید که شخص فقط بازی های تا رده سنی 13 سال را بازی کند . همچنین می توانید مشخص کنید که شخص بتواند بازی های بدون رده بندی را بازی کند یا خیر
clip_image005

در حالت سوم شما می توانید جدا از رده بندی های سنی ، اقدام به مجاز یا غیرمجاز نمودن بازی های موجود روی سیستم کنید . به این صورت که به شما لیستی از بازی های نصب شده روی سیستم نشان داده می شود و شما می توانید برای تک تک آنها محدودیت اعمال کنید . برای هر بازی هم 3 حالت در نظر گرفته شده . حالت اول با توجه با رده بندی سنی است ، حالت دوم مجاز شمردن همیشگی و حالت سوم غیر مجاز شمردن همیشگی بازی است .
clip_image006

Allow and block specific programs :
در این قسمت شما می توانید برای کاربر محدودیت هایی از نظر اجرای برنامه ها اعمال کنید . به صورت پیش فرض سیستم اجازه اجرای تمام برنامه ها را به کاربر می دهد . اگر شما نمی خواهید تا کاربر از تمام برنامه های موجود در سیستم استفاده کند ، می توانید از این قسمت برنامه های مجاز را تیک بزنید . دیگر برنامه هایی که تیک دار نشده اند برای کاربر مورد نظر قابل اجرا نیستند
clip_image008

امیدوارم که این آموزش نیز برای شما مفید واقع شده باشد

منتظر نظرات سازنده شما هستم

4 نظر از دوستان

  1. ناشناس  

    كاش همه ادم ها فقط جسم انساني نداشتن روح انسانيم داشتن

  2. ناشناس  

    براي يكي از اعضاي نويسندتون بايد گريه كرد با ارزوي عفو

  3. siamak sadati  

    سلام دوست عزیز
    من زیاد متوجه منظور شما نشدم
    این طور متوجه شدم که می خاین بگید که این چیزی که نوشتم غیر انسانیه !!
    ولی من این طور فکر نمی کنم . از نظر من آزادی بی قید و شرط و محدودیت بیش از اندازه غیر انسانیه .
    در مورد دوم اینکه اینجا یک نویسنده بیشتر نداره و نمی دونم چرا باید به حال من گریه کرد
    لطفا کمی واضح تر توضیح بدید
    با تشکر از حضورتون

  4. mojtaba hojatoleslami  

    فتنه احمدی‌نژاد. سلام، الان تازه متوجه شدم چرا در سالروز وفات امام خمینی ، حضرت امام خامنه‌ای فرمودند که خود امام خمینی بارها فرمودند اشتباه کردند و منظور ایشان از این حرف چه بود . با رفتار اخیر رئیس جمهور بالاخره روشن شده است که احمدی‌نژاد با دادن نتایج آرا دروغی انتخابات به امام خامنه‌ای، باعث شدند که حضرت امام خامنه‌ای در ملا عام اعلام کنند که حمایت از احمدی‌نژاد بعد از انتخابات، اشتباه بوده است. فتنه اصلی‌ زیر سر احمدی نژاد و خائنین امثال خودش بوده و هست.ای کاش دسته احمدی‌نژاد هم سر به خیابان بگذارند شخصاً ترتیب ایشان را هم از پشت بام خواهم داد. سرباز ولایت من هستم نه آن مشائی دزد.

ارسال یک نظر

عضویت رایگان در trainbit

Online backup storage and collaboration

جستجوی این وبلاگ

دنبال کننده ها

اخبار دنیای فناوری اطلاعات